Arrenca la campanya. Vota l’alternativa necessària!

Compta enrere per les eleccions municipals del 22 de maig. La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) va donar el tret de sortida dijous a la mitjanit […]


Compta enrere per les eleccions municipals del 22 de maig. La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) va donar el tret de sortida dijous a la mitjanit a la campanya electoral. Comencen ara quinze intensos dies de campanya en què tots els partits polítics ja podran demanar explícitament el vot. 

La CUP va celebrar ahir a la mitjanit la penjada del primer cartell amb actes simbòlics arreu del territori en què van presentar el cartell i el lema electoral que a partir d’ara i fins el dia de les eleccions lluiran una vuitantena de pobles i viles dels Països Catalans.

Barcelona

La CUP-Alternativa per Barcelona va donar el tret de sortida a la campanya electoral amb una encartellada que va tenir lloc a la Rambla del Raval de Barcelona. L’acte va comptar amb la presència del cap de llista de la CUP-Alternativa per Barcelona, Xavier Monge. 

Girona

La CUP de Girona va celebrar l’acte inaugural de campanya al Pont de Pedra, des d’on va desplegar una versió gegant del cartell de campanya.

El Pont de Pedra de Girona va ser el lloc escollit per la CUP de Girona per celebrar l’inici de la campanya electoral. A partir de les 11 de la nit, més d’una setantena de persones van concentrar-se al lloc de l’acte, i van poder veure com dos escaladors es despenjaven d’un edifici pròxim per desplegar una rèplica gegant del cartell de campanya. L’acte, que va comptar amb un refrigeri pels assistents, va cloure’s amb un parlament del cap de llista de la CUP, Jordi Navarro, que va animar als simpatitzants i militants a fer arribar les propostes de la candidatura fins l’últim racó de la CUP, durant els quinze dies que durarà la campanya. Navarro també es va mostrar convençut que la tasca duta a terme per part de la formació arreu dels barris donarà els seus fruits el 22 de maig.

Mataró

 

La CUP Mataró ha iniciat la campanya electoral amb l’enganxada del primer cartell al xino de la Plaça Santa Anna. L’acte simbòlic l’han protagonitzat en Xavier Safont-Tria (cap de llista), en Juli Cuéllar (2), la Teresa Fité (3) i la Carme Polvillo (4).

Xavier Saont-Tria ha esplicat que la carta de presentació de la CUP en aquesta campanya és la feina feta durant quatre anys des de l’Ajuntament al costat de la classe treballadora i donant veu al carrer.

Berga

La CUP de Berga ha donat el tret de sortida a la campanya electoral aquest dijous a la mitjanit amb un acte simbòlic a Cal Rosal en què s’ha fet la penjada del primer cartell electoral que porta per lema ‘amb idees, amb empenta’. L’alcaldable de la formació, Anna Maria Guijarro, acompanyada d’Oriol Camps, Francesc Ribera i amb el suport de Natxo Romero, s’ha mostrat il·lusionada pels 15 dies de feina que tenen per davant però que afrontaran amb la tranquil·litat de saber-se satisfets per aquests 4 anys de feina ininterrompuda i amb el compromís de seguir treballant dia a dia per la Ciutat de Berga.

D’aquesta manera la CUP, que reciclarà part del material de campanya de les darreres eleccions, apostarà per una campanya austera adaptada a la realitat i propera al poble.  

Manresa

La CUP de Manresa va presentar ahir a la nit, la seva imatge de cara a les eleccions municipals. La campanya, que s’allunya de la tradicional imatge del candidat, està formada per 6 cartells diferents, amb 7 cares diferents, que posats l’un al costat de l’altre configuren un únic cartell gegant. D’aquesta manera, i utilitzant com a lema de campanya el ‘Tu també’ que ja va presentar fa uns dies, la CUP presenta una campanya trencadora, amb una imatge col·lectiva i amb més gent que mai, donant la cara per la candidatura, que transmet una imatge inconformista i moderna i d’idees noves i transformadores per la ciutat. 

Figueres

La CUP de Figueres ha iniciat la campanya amb una enganxada de cartells a la Plaça del Gra. La candidatura demana als seus votants que utilitzin els sobres que envien la resta de partits. Segons remarca, ha preparat una campanya electoral austera. Fidel a la proposta que va llençar a totes les formacions polítiques que concorren a les eleccions per l’estalvi de recursos econòmics i naturals, la CUP només enviarà un díptic amb les principals propostes i una butlleta electoral per habitatge. Així mateix, demana als seus votants, que utilitzin els sobres que la resta de formacions enviaran a cada persona amb dret a vot per posar-hi la butlleta de la CUP. La formació independentista ho ha anunciat durant la primera enganxada de cartells d’inici de campanya.

Tarragona

Abans de les 12 de la nit, hora en que començava la campanya electoral, la CUP de Tarragona ha fet una encartellada reivindicativa per protestar contra la manca de qualitat democràtica de la ciutat. La raó de la protesta és la manca d’informació que reben els ciutadans de totes les candidatures presentades a les eleccions municipals, independentment de la seva representació. Els cartells que s’han enganxat no eren electorals, es a dir, no han suposat cap vulneració de la llei.

Vic

Amb la idea de sumar i fer gran un projecte d’esquerres i independentista, la CUP de Vic ha escollit l’eslògan ‘Fem pinya per Vic’ per a la campanya de les eleccions del 22 de maig. La candidata, Georgina Rieradevall, ha plantat el primer cartell al punt de la mitjanit a la plaça Major de la capital osonenca acompanyada de membres de la candidatura en un ambient festiu. Rieradevall ha assegurat que en la campanya que arrenca, la CUP buscarà les sinergies en el seu projecte amb aquells “vigatans i vigatanes que opten per sumar i participar activament en la vida pública de la ciutat”. L’esquerra independentista, ha dit Rieradevall, demostrarà com es poden aplicar polítiques “participació real” de la ciutadania a Vic. La nova candidata s’ha mostrat esperançada en la campanya en positiu de la formació. Alguns dels primers membres de la llista de la CUP (Georgina Rieradevall, Laia Jurado, Alan Costa, Nil El Mouhadab, Pol Serrabassa i Ramon Ripoll) han arribat a la plaça amb burricletes, la bicicleta rural ecològica. El logotip de la CUP s’ha projectat a les parets de la plaça a través d’un canó de llum.

La plantada del primer cartell inicia una intensa campanya on la CUP presentarà al seu programa electoral a tots els barris i nuclis de població de Vic. L’objectiu és fer arribar les propostes al màxim de col·lectius de la ciutat. Fem pinya serà, segons expliquen des de la formació, una campanya en positiu però on la candidatura de l’esquerra independentista no renunciarà a denunciar les polítiques conservadores aplicades en els darrers 4 anys a Vic. La CUP ha elaborat el seu programa després de mantenir contactes amb moltes entitats i haver impulsat diversos processos participatius per saber què pensen els vigatans i vigatanes. L’acte central de la campanya es farà aquest dissabte a les 9 del vespre a la sala d’actes Unnim (Rambla Hospital, 11). A més, aquest cap de setmana la CUP serà a la fira Lactium, al mercat setmanal del barri del Remei, i a les festes del barri dels Caputxins. 

Reus

Deu minuts abans de les 12h, desenes de militants de la CUP de Reus s’han concentrat al Mercadal per donar el tret de sortida a la campanya electoral. L’acte del primer cartell ha tingut una forta càrrega emocional pels independentistes, el fet de que fos l’històric militant antifranquista i independentista Isidre Fonts qui acompanyat del cap de llista David Vidal, l’encarregat de penjar el primer cartell de la campanya ha volgut representar la unió i el relleu generacional en la lluita per la llibertat i la Justícia social a la ciutat de Reus.

Isidre Fonts a l’edat de 80 anys i amb una gran trajectòria militant, segueix amb el seu compromís amb el país, les persones i la justícia social com a objectiu indestriable de l’alliberament nacional.

El cartell electoral utilitzat per la CUP amb el lema “Refresquem la Política”, on es visualitzen més de 130 cares, pretén demostrar que la CUP aposta i posa l’accent en l’assemblearisme que els caracteritza com a organització on es prioritza més el col·lectiu que no pas les persones a títol individual.

En finalitzar la col·locació del cartell els i les membres de la CUP, s’han dirigit a altres plafons electorals per continuar amb l’enganxada de cartells, abans de marxar de la plaça aplaudiments i crits a favor de la independència davant l’atenta mirada de diferents membres d’altres partits.

Banyoles

La CUP de Banyoles ha donat el tret de sortida a la campanya electoral aquest dijous a la mitjanit amb un acte simbòlic a la placeta de la Font de Banyoles en què s’ha fet la penjada del primer cartell. L’alcaldable de la formació, Sandra Pazos, ha dit que ‘comencen quinze dies de ritme frenètic en què uns i altres competiran per veure qui és que fa l’acte més gros. Nosaltres, però, apostem per una campanya adaptada a la realitat, amb actes austers i propers a la ciutadania, com la bicicletada que farem demà passat’. D’aquesta manera, la CUP, que ha previst una despesa de 3.000 euros en campanya i serà el partit que menys diners es gastarà aquests dies –a l’espera que els partits que no ho han fet publiquin els seus pressupostos- ha organitzat activitats de caire popular, com la bicicletada d’aquest diumenge o les parades informatives als barris.

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) ha donat el tret de sortida a la campanya electoral amb la tradicional penjada del primer cartell. Ho ha fet a la placeta de la Font, prop de la seu electoral que la formació va inaugurar fa uns dies a la placeta de Sant Pere, presentant el cartell electoral amb el lema de campanya, que serà ‘Perquè volem… treballar per Banyoles’ acompanyat de la fotografia de grup amb els membres de la llista, tots ells persones implicades en el teixit associatiu de la ciutat i provinents de diversos àmbits socials de Banyoles, cosa que Pazos ha qualificat de ‘veritable tret identificatiu de la CUP, el fet de tenir gent de diferents sectors del teixit popular banyolí que hagin volgut donar la cara per Banyoles’.

En l’acte, Pazos ha denunciat les grans quantitats de diners que es gasten la majoria de partits polítics en les campanyes electorals i ha dit que per la CUP ‘treballar per Banyoles és una cursa de fons i creiem que la confiança dels veïns es guanya fent feina dia a dia, no un cop cada quatre anys’. Pazos ha reivindicat ‘la filosofia CUP’ a l’hora d’actuar també en campanya electoral organitzant activitats de caire popular i arrelades al territori. N’és un exemple la bicicletada popular que la formació celebrarà aquest diumenge per la ciutat i en què donarà a conèixer algunes de les seves propostes pel territori.

Martorell

La CUP de Martorell farà l’acte d’inici de campanya i una bicicletada aquest cap de setmana. En aquest acte d’inici de campanya es farà un recorregut on s’explicaran els eixos ideològics i propostes programàtiques de l’assemblea de la CUP de Martorell. S’iniciarà a les 20.00 h a la Casa de Cultura., on també es presentarà la llista de la candidatura per a les eleccions. Diumenge 8 de maig, a les 11 del matí, a la Sínia (C.. Enric Prat de la Riba) se celebrarà una bicicletada amb l’objectiu de fer una ruta informativa sobre l’especulació, l’urbanisme i la participació a Martorell, i per reivindicar l’ús de la bicicleta com a un mitjà alternatiu de transport al cotxe i la necessitat d’un carril bici per potenciar-ho.

Barxeta

Quinze dies de campanya, tres locals disponibles per a fer actes electorals i cinc candidatures. La CUP de Barxeta ha denunciat que la Junta Electoral de Zona del partit judicial de Xàtiva ha deixat fora del repartiment de dates i locals la CUP de Barxeta i assegura que neguen a la CUP el seu dret per reprovable decisió política. Esgrimeix l’acta denegatòria de la JEZ l’apartat 3 de l’article 57 de la LOREG, que diu: ‘Les Juntes de Zona atribueixen els locals i llocs disponibles, en funció de les sol·licituds, i quan vàries siguen coincidents, atenent al criteri d’igualtat d’oportunitats i, subsidiàriament, a les preferències dels partits, federacions o coalicions amb major nombre de vots en les últimes eleccions equivalents en la mateixa circumscripció’.

Aquesta és la distribució de dies i locals: ESQUERRA UNIDA: Dies 6, 13 i 20 de maig. Sala d’Exposicions de la Casa de Cultura. COMPROMÍS: Dia 15 de maig: Saló d’Actes de la Casa de Cultura.PP: Dies 6, 7, 8, 13, 14 i 19: Saló d’Actes casa de Cultura. PSOE: Dies 8, 9, 12, 15, 18 i 19 de maig: Saló d’Exposicions de la Casa de Cultura. Dies 6, 8, 9, 12, 13, 15, 18, 19 i 20 de maig: Saló de Plens de l’Ajuntament. Dies: 9, 12 i 18: Saló d’Actes de la Casa de Cultura. De més a més, la JEZ pren una decisió que és contrària al mateix article a què fa referència en l’acta denegatòria, perquè no atén ‘al criteri d’igualtat d’oportunitats’ -la desproporcionada concessió de dies i locals al PSOE prou que ho demostra-, i perquè atorga preferència a un partit, el PSOE, que no havia presentat candidatura municipal a Barxeta des de l’any 1987.

No només no ha presentat candidatura en més de 20 anys, de més a més la candidatura actual és de les anomenades ‘fantasma’, ja que ningú dels seus components, ni el cap de llista, són veïns de Barxeta. És a dir, que segons afirma la CUP la JEZ també menysté la llei que esmenta si també dóna preferència al PSOE, que no es va presentar a les anteriors eleccions, en detriment de la CUP, que sí que s’hi va presentar (‘…subsidiàriament, a les preferències dels partits, federacions o coalicions amb major nombre de vots en les últimes eleccions equivalents en la mateixa circumscripció’). ‘És prou evident, doncs, que la JEZ ha denegat l’ús de locals a la CUP de Barxeta per una injustificable decisió política’, manifesta la formació. 

L’Hospitalet de Llobregat

A la mitjanit, la CUP l’Hospitalet ha fet la seva primera encartellada electoral. El lloc escollit va ser la Plaça de la Bòbila, al barri de Pubilla Casas. 

Lleida

La CUP de Lleida ha obert la seva campanya electoral per a les eleccions municipals del 22 de maig amb un acte a la Plaça del Dipòsit, al cor del Centre Històric de la ciutat. Posteriorment, la CUP ha escollit l’Avinguda de Catalunya per penjar els primers cartells de campanya, ja d’una forma més tradicional.

Ramon Usall, segon de la llista, ha remarcat el caràcter col·lectiu de la imatge de campanya de la CUP, on hi apareixen mitja dotzena dels integrants de la llista, i ha explicat que ‘la CUP defuig els personalismes i que presenta un total de 31 candidats/es el proper 22 de maig i que lluny de buscar el simple coneixement dels caps de llista per part dels ciutadans, el que es pretén és fer arribar el programa electoral , els compromisos i la il·lusió en canviar les coses’

En l’acte, la cap de llista Esther Sancho ha presentat també el lema de la campanya, que defuig les fórmules convencionals i buides de contingut que la majoria de partits solen utilitzar, i que vol simbolitzar la campanya amb un clar contingut ideològic que la CUP té previst afrontar i que aposta novament pel ‘Lleida, independentista i d’esquerres’.

Així mateix, Esther Sancho ha recordat que la CUP es presentarà aquests propers dies tal i com és, com la única alternativa a les polítiques neoliberals i amb l’aval de 5 anys de feina i il·lusió, i marcant-se com a primer objectiu, obtenir representació al proper consistori.

Salt

Independents per Salt ha donat el tret de sortida a la campanya municipal amb un sopar a la seva seu electoral situada al carrer Llarg. Allà s’hi ha aplegat un gran nombre de simpatitzants que a les dotze de la nit han acompanyat al cap de llista Ferran Burch a fer la tradicional enganxada de cartells al Passeig Ciutat de Girona.

L’alcaldable ha mostrat la seva confiança i optimisme que la feina feta durant els últims anys es tradueixi en uns molt bons resultats el pròxim dia 22 de maig.

Sant Cugat

La CUP de Sant Cugat va sortir al carrer per despertar Sant Cugat del que consideren que és una llarga letargia. Comencen 15 dies frenètics on la CUP farà arribar el seu discurs i programa a tots els racons de la ciutat sense oblidar que no parteix amb les mateixes condicions que els partits clàssics i tradicionals. La CUP anima els santcugatencs i santcugatenques a despertar-se i començar a construir un nou model de Sant Cugat, des de la base, viu, participatiu i socialment just.

Navàs

A les dotze de la nit, la gent de la CUP de Navàs, ha sortit a penjar els plafons de propaganda electoral pels principals carrers de Navàs. El lema de la CUP de Navàs vol explicar que és la única força política del poble que significa un canvi en la manera de fer política i que propiciarà un canvi de govern en cas que els resultats ho permetin. A més, la CUP, serà present amb una parada informativa a la Fira de Primavera que se celebrarà aquest cap de setmana al municipi, on tindrà a disposició dels navassencs i les navassenques el seu programa electoral i les principals propostes per la vila.

Notícia elaborada per Llibertat.cat

6 de maig de 2011