La CUP demana la gratuïtat de l’AP-7 entre Figueres sud i Figueres nord

Per la CUP, el primer pas per millorar la mobilitat a l’entorn de Figueres ha de ser completar l’accés nord de l’autopista en tots els […]


Per la CUP, el primer pas per millorar la mobilitat a l’entorn de Figueres ha de ser completar l’accés nord de l’autopista en tots els sentits. Aquest fet, segons la formació, possibilitaria la gratuïtat en aquest tram, tal com succeeix a la ciutat de Girona, i milloraria el trànsit interior de la ciutat perquè donaria alternatives als vehicles que actualment han de travessar Figueres. Segons l’alcaldable de la CUP, Joan Font, “Aquest fet descongestionaria el cinturó de ronda de la ciutat, i en milloraria la seguretat”.

Per Font “ la millora del cinturó de ronda tant d’accessos com de vorals, juntament amb la gratuïtat de l’AP-7 funcionarien com alternativa al desdoblament de la N-II per l’oest de la ciutat, fent totalment innecessària aquesta nova infrastructura, tant per l’impacte ambiental, com per la gran despesa econòmica que suposaria”.

Segons la candidatura, millorar la mobilitat a Figueres i entorn és una demanda estesa per molts figuerencs i figuerenques, que veuen la seva rutina diària afectada per aquest fet. La formació assegura que la mobilitat ha de ser un dels temes cabdalats de la planificació de la ciutat per als propers anys. Tal i com va mostrar el volum d’aportacions fetes, així com la gran assistència de gent al punt de trobada en que es van treballar els temes de mobilitat, aquesta qüestió preocupa molt als veïns i veïnes de la ciutat.

Altres mesures que la CUP defensarà en el seu programa de mobilitat per a les properes eleccions municipals tenen a veure, en primer lloc, amb la millora de la mobilitat interna per dins de la ciutat a través de la potenciació de la xarxa de transport públic, adaptant-la a les característiques urbanes de la ciutat. De la millora i ampliació de la incipient xarxa de carrils bici, així com la creació d’itineraris peatonals amb voreres amples que uneixin els punts de més afluència de la ciutat. En segon lloc, amb la millora dels elements que condicionen el trànsit d’entrada i sortida, com pot ser millorar l’acondicionament i seguretat dels aparcaments gratuïts, o el manteniments de l’estació de trens del centre com a punt de sortida i arribada dels trens convencionals i de mitja distància.

4 d'abril de 2011