La CUP dóna suport a la setmana de lluita en defensa de l’educació públic i contra les retallades

La CUP dóna suport i anima a participar a les diferents mobilitzacions i propostes de lluita que l’Assemblea de Docents convoca, amb el lema “Ni […]


La CUP dóna suport i anima a participar a les diferents mobilitzacions i propostes de lluita que l’Assemblea de Docents convoca, amb el lema “Ni  LOMQE  ni  LEC  ni  retallades”, la setmana del 24 al 29 març arreu del territori i especialment a  la  manifestació del proper dissabte 29 març a les 17h a la Plaça Universitat (Barcelona) on conjuntament pares, mares, docents, sindicats, estudiants i altres treballadors de l’ensenyament públic sortiran al carrer en defensa l’educació com a garant de cohesió social.

L’aprovació de la Llei de Millora de Qualitat Educativa (LOMQE), amb la majoria absoluta del PP, però amb el rebuig de la comunitat educativa expressada al carrer en diferents mobilitzacions i vagues, planteja canviar aspectes de l’educació que al nostre entendre són irrenunciables: 

1. Un sistema d’immersió lingüística elogiat internacionalment

2. Una autoavaluació i avaluació continuada (plantejant revàlides i avaluacions punitives externes comunes a tot l’estat)

3. Una educació inclusiva (creant itineraris i segregant l’alumnat de forma primerenca segons els resultats)

4. Participació i representació dels claustres i consells escolars en la presa de decisions (minvant les seves funcions i transferint-les a una figura de direcció molt més jeràrquica, autoritària i gerencial).

A Catalunya, el Govern està escanyant els serveis públics amb uns pressupostos i polítiques de retallades que els posen en perill. A més de reduir la qualitat dels serveis, a tota persona empleada pública se li pren una paga extra, se li redueix el sou quan es posa malalta i se li pren un mínim del 15% de sou i de jornada si és personal interí o substitut. A més, el Departament d’ensenyament, espera 15 dies a cobrir una substitució, augmenta l’horari lectiu del professorat, està tancant línies públiques, 276 pel proper curs, quan a les concertades se’ls dóna de marge fins al final de tot el procés d’inscripció, i està acceptant unes ràtios d’alumnes per mestre que signifiquen directament tancar grups públics i empitjorar la qualitat de l’ensenyament.

Les similituds entre ambdues lleis, la LOMQE i la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), són més que evidents, per tant cal denunciar-les  al mateix nivell  i amb la mateixa força per ser dues lleis que plantegen una escola pública amb models de gestió privada  jerarquitzant i verticalitzant el treball docent i la gestió dels centres. Les dues plantegen l´ensenyament privat com a part integrant del sistema educatiu català, les dues consagren els concerts a centres d’èlit, mentre la LOMQE aprofundeix en el nomenament de les direccions la LEC desplega l’aprovisionament dels llocs de treball atorgant funcions de cap de personal al director/a. A més, les dues obren la possibilitat a què les direccions del centres puguin modificar el projecte educatiu de centre. 

La LOMQE així com a LEC i les retallades que es venen realitzant des de finals del 2009 han de ser combatudes amb propostes que vagin encaminades a la desobediència civil per part de la comunitat educativa, enfortint la presa de decisions horitzontals i democràtiques així com la defensa del català.

Ni LOMQE ni LEC ni retallades!

No al tancament de línies públiques!

24 de març de 2014