La CUP de Girona demana al govern de la ciutat una aposta valenta per enfortir el transport públic i limitar l’ús del vehicle privat

La candidatura independentista reclama una aposta ferma i decidida a favor de les polítiques de millora de la mobilitat urbana per així capgirar les dinàmiques […]


La candidatura independentista reclama una aposta ferma i decidida a favor de les polítiques de millora de la mobilitat urbana per així capgirar les dinàmiques que l’han dut, segons es va fer públic ahir, a encapçalar el rànquing de ciutats dels Països Catalans on el bitllet de transport públic és més car. 

 

La CUP de Girona es fa ressó de l’estudi publicat per l’Organització Facua-Consumidors en Acció on s’afirma que el preu de 1.30€ del bitllet senzill de bus Girona se situa a l’alçada de ciutats com València i només té per davant amb preus més elevats els de Barcelona on el bitllet de transport públic és el més car dels Països Catalans. A més a més, l’estudi també revela que sistemes de descompte com l’abonament recarregable multiviatge  tampoc ajuden a millorar la situació ja que aquest abonament a Girona és el tercer més car de tot l’Estat espanyol. Segons l’estudi, aquest abonament costa de mitjana entre 6.51 i 6.60€, mentre que el preu a Girona és de 9.20€.

 

Per la CUP de Girona l’estudi serveix per visualitzar allò que, des de la formació independentista fa temps que es denuncia: la poca promoció del transport públic a la ciutat de Girona. És per això que la CUP reclama una millora de les tarifes, especialment aquelles dirigides a col·lectius com la comunitat estudiantil de la UdG, que actualment només gaudeixen de descomptes si compren una gran quantitat de viatges. I és que no cal oblidar altres fets que perjudiquen la situació esmentada com ara que les línies urbanes que gestiona l’empresa Teisa no estan integrades en aquest sistema de descomptes multiviatge, fet que dificulta el procés d’integració tarifària entre autobusos, Girocleta i Renfe o que a Girona hi ha més de dos cotxes d’ús privat per cada llar, fet que comporta un greu col·lapse de la ciutat, genera una despesa energètica injustificada i augmenta la contaminació ambiental.

 

És per tot això que la CUP  de Girona considera que cal una aposta valenta i decidida de l’Ajuntament de la ciutat pel transport públic que restringeixi l’ús del vehicle privat a la ciutat i que faci augmentar el nombre d’usuaris d’aquests sistemes de transport. En aquest sentit, la candidatura independentista seguirà treballant per demanar que s’aprovi i s’actualitzi el PMU (Pla de Mobilitat Urbana) de Girona i que es convoqui urgentment la Taula de mobilitat urbana, element clau per tractar i solucionar temes de mobilitat de la ciutat. 

29 de juliol de 2011