Ni LOMCE, ni LEC, ni retallades

El món de l’ensenyament està afrontant una transformació com no n’hi ha hagut des de fa molts anys. D’una banda entrarà al parlament espanyol la […]


El món de l’ensenyament està afrontant una transformació com no n’hi ha hagut des de fa molts anys.

D’una banda entrarà al parlament espanyol la LOMCE de la mà del Partit Popular la qual planteja entre d’altres qüestions:

1.- Centralització del currículum (és a dir, dels ensenyaments). A més d’una reducció significativa del currículum.

2.- Un atac al model d’immersió lingüística i dels ensenyaments culturals propis.

3.- Un control del professorat i l’alumnat a cop d’exàmens (revàlides)

4.- Selecció anticipada de l’alumnat.

5.- Un augment del pes  de la religió catòlica.

6.- La possibilitat de concertar centres amb metodologies sexistes.

7.- La possibilitat legal de privatitzar centres públics i de que aquests busquin sponsors.

8.- La jerarquització dels centres, deixant els consells escolars com a òrgans consultius.

9.- La precarització del professorat, fent-lo dependent de la direcció.

10.- Direccions anomenades pels titulars o per l’administració, a dit.

11.- Intervenció excessiva de les empreses en la Formació Professional sense garantir el control sobre els aprenentatges.

D’altra banda, les retallades continues a l’ensenyament, en especial l’augment d’alumnes per classe o les retallades als ajuts a les famílies més necessitades o a l’educació especial.

Cal insistir que la LOMCE o el decret de plantilles de la Generalitat de Catalunya, desenvolupen la infausta Llei d’Educació de Catalunya (LEC). Dins d’aquest marc el famós decret de plantilles que precaritza laboralment a tot el nostre professorat, fent-lo dependent de la direcció de torn. Direccions cada cop més seleccionades segons conveniència i els criteris tecnicistes de l’administració del Departament.

Les CUP han definit uns principis per l’educació basats en:

Laïcitat, formació de l’esperit crític i la vivència democràtica. Una educació antipatriarcal que asseguri la igualtat de les persones i la igualtat d’oportunitats. I òbviament catalana. I per això l’educació ha de ser pública i de gestió pública. Alhora, no podem permetre que un altre col·lectiu com ara el de les persones docents perdi la seva estabilitat laboral.

És per això donem suport a les accions i iniciatives que diversos col·lectius: AMPA’s, assemblees SOS, plataformes unitàries, assemblees d’estudiants, sindicats, assemblees de docents, estan portant a terme per tot arreu dels Països Catalans, i que estan encarades a aturar aquest procés. Només la mobilització permanent i l’autoorganització popular poden aturar l’ofensiva contra els serveis públics. Animem a tothom, mares i pares, estudiants, docents… a informar-se i a participar en aquestes accions i iniciatives.

La CUP, ara i sempre, donarà suport a la gent que lluita per transformar l’ordre de relacions socials capitalista i per evitar que s’imposi un model educatiu que converteix l’educació pública en un aparcament per als infants i els joves treballadors, i l’accés a la universitat en un privilegi només a l’abast de les classes benestants.

Nosaltres diem prou! NI LOMCE, NI LEC, NI RETALLADES, NI PRIVATITZACIÓ DE L’EDUCACIÓ PÚBLICA.

Sectorial d’ensenyament de la Candidatura d’Unitat Popular

8 de maig de 2013